top of page

Algemene 

voorwaarden

Algemene voorwaarden Mondhygiënepraktijk Dekker 

Mondhygiënepraktijk Dekker is echt niet zo streng aangelegd maar wil toch graag een paar algemene voorwaarden met u delen om misverstanden te voorkomen. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden die worden verricht door Mondhygiënepraktijk Dekker.

 

Uw afspraken
- Er wordt uitsluitend gewerkt op afspraak en er wordt daarom vanuit gegaan dat u op tijd komt.
- Bij binnenkomst kunt u plaats nemen in de wachtruimte, u wordt opgehaald door uw behandelaar.
- Het wordt op prijs gesteld dat uw mond voor de behandeling schoon is.
- Graag mobiele telefoons uitzetten tijdens de behandeling.
- Wijzigingen in uw persoonsgegevens graag tijdig doorgeven.

- Indien u eerder onder behandeling bent geweest bij een mondhygiënist is het een aanbeveling de oude behandelgegevens ter inzage mee te nemen.

Verhindering
Mocht u verhinderd zijn, dan wordt u vriendelijk verzocht om uw afspraak die staat gepland uiterlijk 48 uur van tevoren te annuleren of te verzetten. Hierdoor voorkomt u dat er kosten in rekening worden gebracht. Annuleren kunt u door een mail te sturen naar info@mondhygienepraktijkdekker.nl of telefonisch contact op te nemen met 06-83 07 35 60.

De afspraak die niet binnen 48 uur wordt geannuleerd, brengt Mondhygiënepraktijk Dekker in rekening. Het verschuldigde bedrag is €2,- per minuut van de gereserveerde tijd.  

 

Betaling
De nota ontvangt u van Infomedics. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het factureren en innen van de declaraties. In de meeste gevallen wordt uw nota eerst ingediend bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt dan alleen een (rest) nota voor de kosten die niet rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd kunnen worden.
- Voor de betalingsvoorwaarden verwijzen wij u naar de website van Infomedics.
- Facturen welke niet tijdig worden betaald, worden overgedragen aan een incassobureau.
- Indien een factuur niet voldaan is, kan er geen nieuwe afspraak gemaakt worden of uw bestaande afspraak wordt door ons geannuleerd.

Gezondheidsvragenlijst
Bij het eerste bezoek (intake) wordt er een gezondheidsvragenlijst afgenomen. Indien deze lijst niet (volledig) is ingevuld kan geen behandeling plaatsvinden.
- Mondhygiënepraktijk Dekker heeft een beroepsgeheim. Wij gaan zorgvuldig om met uw privacy. Gegevens die u ons toevertrouwd worden nimmer aan derden ter beschikking gesteld.
- Het kan zijn dat er i.v.m. uw gezondheid speciale voorzorgsmaatregelen getroffen moeten worden t.a.v. de behandeling. Dit wordt dan met u besproken. Wij adviseren u dan ook om ons op de hoogte te houden van wijzigingen omtrent uw gezondheid/medicijnen.

Rapportage en informatie
Mondhygiënepraktijk Dekker stuurt na behandeling een rapportagebrief naar uw behandelend tandarts. Indien u hier bezwaar tegen heeft dient u dit vooraf schriftelijk kenbaar te maken.

Behandeling

- Als een zorgverlener u behandelt, heeft u op grond van de WGBO (Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst) een geneeskundige behandelingsovereenkomst met hem of haar. U hoeft hiervoor geen contract of iets dergelijks te tekenen. In de WGBO staan allerlei rechten en plichten die bij deze geneeskundige behandelingsovereenkomst horen. Hier moeten de zorgverlener en u als patiënt zich aan houden.

- Een zorgverlener heeft de plicht u te informeren over: uw huidige gezondheidstoestand en de vooruitzichten; de aard en het doel van het onderzoek en de behandeling; de te verwachten gevolgen van de risico’s van het onderzoek en de behandeling voor uw gezondheid.
- De zorgverlener geeft de informatie over het onderzoek en de behandeling. Aan de patiënt zelf als hij/zij 16 jaar of ouder is; aan de patiënt en de ouders/verzorgers als de patiënt tussen de 12 en 16 jaar is; aan de (wettelijke) vertegenwoordiger (ouder, familie, gemachtigde, mentor) bij wilsonbekwaamheid (als iemand op grond van zijn leeftijd of verstandelijke vermogens niet zelf in staat is beslissingen te nemen).
- U heeft ook een aantal plichten. U moet onder andere: de zorgverlener duidelijk en volledig informeren zodat hij u op een verantwoorde wijze kan onderzoeken en behandelen; zoveel mogelijk meewerken aan onderzoek en behandeling door de adviezen en voorschriften op te volgen die de zorgverlener u geeft.

 

Uw Motivatie
Uw motivatie en inzet worden op prijs gesteld en zijn van groot belang voor het slagen van de behandeling.

Klachten
Indien u om welke reden dan ook klachten heeft over “Mondhygiënepraktijk Dekker” wordt u in eerste instantie verzocht zich te wenden tot de praktijk. Mocht dit niet tot een bevredigende oplossing leiden, kunt u zich wenden tot de NVM-klachtenregeling bij de ECKG. Mondhygiënepraktijk Dekker is aangesloten bij de klachtenregeling van de NVM Mondhygiënisten.  

Aansprakelijkheid
- Mondhygiënepraktijk Dekker is niet aansprakelijk voor verlies van persoonlijke bezittingen in de wachtkamer of overige ruimtes. 
- Mondhygiënepraktijk Dekker is niet aansprakelijk voor een verkregen boete door een onjuist geparkeerde auto in de straat.

Huisdieren
Huisdieren zijn niet toegestaan.

Mondhygiënepraktijk Dekker | 1e Wormenseweg 324 7333 GZ Apeldoorn | 06 - 83 07 35 60 | info@mondhygienepraktijkdekker.nl

bottom of page